Allmänt

Ljuvligt säljer inredning via internet till privatpersoner och företag. För att handla hos oss måste du vara myndig (18 år). Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra villkor och samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Betalning

Kontokort

Direktbetalning via kontokort sker enkelt och säkert i samarbete med Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Swish

Finns i den fysiska butiken och kommer att komma snart till webbshop.

Faktura

I samband med din beställning skickas en faktura via mail. Fakturakostnaden är 29:-. Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift om 10% av ordersumman.

Vi tar alltid kreditupplysning på de som vill ha faktura, har man anmärkning så skickas varor efter förskottsfakturan är betald.

 

Beställning

Frågor kring din beställning är du välkommen att skicka till vår  e-post. info.ljuvligt@gmail.com Beställning via internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss. Vi garanterar dock inte att vi kan leverera alla de varor du beställt pga slutförsäljning. Skulle det vara så att en vara inte kan levereras, så återbetalar vi motsvarande belopp.

Presentkort

Vill man utnyttja sitt presentkort i webbshopen så går detta bra man bara maila in sin order till oss.

När vi bekräftat order så kommer en bekräftelse på mail. Skulle man handla för mer än sitt belopp så skickas varorna så fort vi fått in resterande belopp  antingen genom bankgiro eller swish.

Priser

Samtliga priser i webbutiken är angivna i SEK inklusive moms (25 %). Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering.

Kunduppgifter

För att kunna handla i vår webbutik måste du ange de uppgifter som är obligatoriska vid kundregistreringen. Din e-postadress är viktig för att vi skall kunna bekräfta din order och informera om eventuella förändringar i din beställning. Vänligen kontrollera dina uppgifter varje gång du gör en ny beställning så den senaste informationen alltid är registrerad. Vi ger inte ut dina uppgifter till andra företag eller organisationer.

Leverans

Leveranser skickas som paket genom Schenker, Postnord eller DHL Leverans sker inom 5-7 helgfria dagar. Om varan tillfälligt är slut på lagret kan leveransen ta upp till 10 dagar.

Observera att vi håller stängt måndagar, så ordrar som kommer in på helgen skickas tidigast tisdagar.

Bor du i närheten av Agunnaryd går det bra att hämta din beställda vara direkt i butiken Ljuvligt- blommor & interiör Brånavägen 17.

Information om din beställning

Vi skickar ut en orderbekräftelse via e-post. När vi skickar ditt paket så får du med kvitto i försändelsen som du skall spara.

Frakt

Ljuvligt debiterar frakt enligt följande: Inom Sverige: 69 kr.

Ej uthämtat paket

Ljuvligt debiterar 150 kr för paket som inte hämtas ut av mottagaren.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. För att returen skall godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du står själv för returfrakten och returrisken.

Skadad eller felaktig vara

Är produkten du mottagit skadad eller felaktig ,Kontakta oss snarast på info.ljuvligt@gmail.com.  Senast 7 dagar efter levarans. När vi fått den skadade eller felaktiga varan i retur  skickar vi en ny .

Bytesrätt

Du har rätt att byta en vara 14 dagar från den dag du tog emot varan. För att ett byte skall godkännas måste varan vara i väsentligt oförändrat skick, samt att samtliga lappar måste sitta kvar. Vid byte ska kvitto bifogas. Kunden står själv för fraktkostnad.

Reklamation

Meddelande om fel i vara lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Vid reklamation erbjuder vi en ny likadan, eller om sådan inte finns, en likvärdig vara.

Varan slut.

Är en vara slut så kontakta oss gärna då varan kan finnas i butik.

Telefon: 010-4027327

Om du inte är nöjd med varan du erhållit, tveka inte att kontakta oss på info.ljuvligt@gmail.com, så vi kan lösa problemet. Är du fortfarande inte nöjd efter vår kontakt och vill gå vidare med ditt klagomål. Klicka på denna länken till EU:s dispute Resolution ODR